Montajul produce un sunet de alarmare atunci când, la părăsirea autovehiculului, cheia rămâne în contact, indiferent de poziţia aces teia. Atunci când aprinderea nu este conectată, prezenţa cheii de contact este supravegheată de o barieră de lumină care constă din lampa LI
şi fototranzistorul T2. Bariera de lumină este astfel amplasată încât cheia de contact întrerupe fasciculul luminos între lampă şi fototran-zistor (fig. 2). în locul unui tip oarecare de foto-tranzistor se poate utiliza şi un tranzistor BC 107 (sau echivalent), cu capsula tăiată. Atât timp cât pe fototranzistorul T2 nu cade nici o lumină, acesta este blocat. Dacă în acest moment una din portierele autoturismului este deschisă, contactul de portieră S2 se închide. Tranzistorul T3 se blochează, astfel încât la ambele intrări ale porţii N1 se găseşte câte un „1“ logic. Oscilatorul de sunet construit cu N3 şi N4 începe să funcţioneze; difuzorul emile un semnal de alarmare care aminteşte conducătorului uituc să scoată cheia din contact. Atunci când aprinderea este conectată, tensiunea la contactul auto serveşte ca indicator; în acest caz, tranzistorul TI conduce. în ciuda iluminării lui T2, atunci când portiera este deschisă, la ambele ieşiri ale lui NI există câte un „1“ logic, ceea ce are ca efect alarma dorită.
0 Comments