Ca sa verifici diodele trebuie sa dezansamblezi alternatorul in sine astfel incit sa ai acces la iesirile infasurarilor statorului , cele 3 sirme groase de cupru . Daca vrei sa verifici puntea dezlipesti cele 3 fire de cupru de pe punte iei un aparat de masura de care vrei tu numai sa poata masura diode
. Deci pui un fir al aparatului pe iesirea de + al alternatorului si celalalt fir atingi pe rind bornele de pe care ai dezlipit firele de la stator . daca nu sint probleme aparatul va arata ori nimic , ori intre 300 si 600 ohmi depinde de tipul puntii . Daca arata scurt deja sint probleme si nu are rost sa continui ,daca totul este ok inversezi bornele aparatului si vezi ce arata . Deci inconcluzie aparatul va trebui sa arate de 3 ori nimic ca si cum nu ar fi conectat si de 3 ori intre 300 600 ohmi . daca nu arata de 3 ori valoarea de mai inainte atunci ai o dioda intrerupta si este tot defecta . Dupa aceasta operatie pozitionezi o borna a aparatului pe masa alternatorului , iar cealalta pe bornele statorului si repeti operatia de mai sus trebuind sa arate aceleasi valori . Stiu ca pare cam complicat dar in practica se face imediat.De precizat ca o dioda conduce curentul electric, numai intrun singur sens ca in figua de mai jos:
Deci in final avem nevoie de 6 masuratori 3 la borna de + si 3 la borna - " la masa alternatorului" schematic sunt pozitionate ca in figura :
In alternator puntea de diode poate avea mai multe forme in functie de puteria acestora, si firma producatoare:
Mai intalnim in unele alternatoare si o a doua punte de diode este foarte rar intalnita poarta denumirea de diode de preexcitare si se gaseste pe foarte putine modele de alternatoare
Releu regulator
Daca avem mai mult ori mai putin de 14v-14,3v la masurarea in timpul functionari , adica cu motorul pornit . nu avem incarcarea normala atunci trebuie schimbat releul de incarcare , mai sunt situati cand incarcarea este buna si avem de aface cu o baterie cu elementi in scurt si trebuie la fel inlocuita .
0 Comments