Pompa hidraulica.

Pompe hidraulice:


  Pompele hidraulice convertesc energia mecanica de la unelement principal de miscare (motor). Energia datoratapresiunii este apoi utilizata pentru operarea unui actuator(distribuitor). Fluidul hidraulic este astfel impins, creandu-sedebitul.Pompele
pot fi de mai multe tipuri:


Pompa cu roti dintate:

  1.  Fluidul este absorbit din rezervor pe masura ce dintii se decupleaza; 
  2.  Fluidul este captat in spatiile dintre dintii angrenajului si carcasa si purtata prin pompa;
  3.  Fluidul este fortat sa iasa din pompa pe masura ce dintii se intorc in angrenaj.

Axiala:



  Pompa axiala are un numar de pistoane dispuse in jurul axei unui bloc cilindric. Pistoanele sunt conectate la un disc care este dispus in unghi fata de bloc, astfel incat, pe masura ce discul se roteste, pistoanele intra si ies din cilindrii lor, absorbind si evacuand fluidul.
   Dispunerea in acest fel a pistoanelor are marele avantajde a reduce mult gabaritul pompei si a obtine in acelasi timp unmoment de inertie constant, prin simetria maselor de rotatie,ceea ce permite functionarea acestora la viteze unghiularemult superioare altor tipuri.Avand in vedere aceste calitati, la care se adauga o bunastabilitate a miscarii la turatii joase, precum si usurinta reglariivolumului activ, se acorda prioritate acestora, fiind cele mairaspandite tipuri de masini volumice utilizate in actionareahidraulica, lucru valabil si pentru sistemele de actionare amasinilor-unelte.Parametri principali ai acestor tipuri de pompe sunt:presiuni cuprinse intre 150 si 500 bar si chiar mai mari,momente pana la 800 – 900 daNm, puteri pana la 3500 kW,debite pana la 900 l/min, turatii maxime la pompe pana la 3000– 4000 rot/min.


Radiala:



   In pompa radiala, pistoanele se misca in cilindrii aranjati in forma de stea in jurul unui ax rotativ. Axul este montat descentrat intr-un inel fix astfel incat, atunci cand se roteste, pistoanele intra si ies din cinlindrii lor. Fluidul este pompat inauntrul si in afara cilindrilor prin canale care trec prin centrul axului
    Pistonasele sunt dispuse radial (asemeni spitelor unei roti)intr-un mic bloc cilindric. Axul motor pozitionat intr-un inveliscircular roteste blocul cilindric. Blocul va roti elementul cecontine orificiul de admisie si refulare. Cele doua orificii suntdespartite printrun element de etansare. Odata cu rotireablocului cilindric, forta centrifuga va actiona pistonasele, carevor urma un traseu circular. Excentricitatea (distanta dintreaxul rotorului si axul blocului cilindric) va determina pasul unui pistonas.
   

Post a Comment

0 Comments