Bateria auto "Acumulatorul" scurt istoric ...

Scurt istoric...

Cei mai multi istorici situeaza inventia bateriei in jurul anului 1800, atunci cand experimentele lui Alessandro Volta au generat curent electric din reactii chimice intre elemente diferite.
Pila voltaica originala folosea discuri din zinc si argint si un separator poros dintr-un material nonconducator, saturat de apa sarata. Experimentele cu diferite combinatii de metale si electroliti au continuat in urmatorii 60 de ani.
Johann Ritter a demonstrat pentru prima oara elementele unei baterii reincarcabile in 1802, dar totusi acestea au ramas o curiozitate de laborator, pana tarziu, in secolul dinamurilor actionate cu abur capabile sa le reincarce.Abia in anul 1860 stramosii bateriilor din zilele noastre au fost descoperiti, respectiv George Leclanche a construit prima baterie din carbon-zinc.


  Bateriile secundare dateaza dupa 1860, cand Raymond Gaston Plante a inventat bateria plumb-acid.


Pe la 1881, Faure si altii au creat baterii folosind o pasta de oxid de plumb pentru placa pozitiva, aceasta permitind o formare mai rapida.

  Din moment ce majoritatea problemelor cu bateriile plumb-acid innundate implicau scurgerea electrolitului, cele mai multe incercari au fost facute in idea de a elimina acidul liber din baterie. Cercetatorii germani au descoperit la inceputul anilor ‘60 un gel-electrolit pentru bateria plumb-acid ceea ce a constituit o imbunatatire.


PLUMBUL 
 
Plumbul este unul dintre primele metale folosite de catre oameni, folosirea lui datand din 6500 I.Ch..
Tevi de plumb antice au fost descoperite in Egipt datand din timpul lui Pharaohs ce a folosit plumbul in emailul obiectelor de ceramica.
Plumbul este de obicei asociat cu alte minerale- zinc, cupru, argint-, proprietatile sale naturale precum masa, maleabilitatea, punct de topire scazut, rezistenta la coroziune, proprietati electrice si rezistenta indelungata, facandu-l indispensabil in industria mondiala.
Plumbul are rata cea mai ridicata de reciclare dintre toate materialele industriale din lume.
 
Alcatuirea acumulatorului cu plumb

O  carcasa din polietilena  (monobloc)
1. Placi interne pozitive si negative, realizate din plumb.
2.       Separatori placi din material poros sintetic.
3.       Electrolit, o solutie diluata din acid sulfuric si apa.
4.       Borne din plumb, legatura dintre baterie si  corpul ce are nevoie de energie.



Acumulatorul:



   Acumulator auto, de asemenea, cunoscut ca o baterie de stocare cu plumb-acid, este un dispozitiv electrochimic care produce tensiune şi oferă curent. Într-o baterie auto se poate inversa acţiunea electrochimică, reîncărcarea astfel bateria, va fi mai multi ani activa. Scopul  bateriei este de a furniza curent  motorului de pornire, furnizează curent la sistemul de aprindere în timp ce cranking
 Acumulator auto are o constructie  specială. Electrolit (apa) in interiorul bateriei este un amestec de acid sulfuric şi apă. Acidul sulfuric este foarte coroziv, în cazul în care ajunge pe piele ar trebui să fie spălată cu apă imediat, în cazul în care acesta ajunge în ochii tăi, trebuie să le spălaţi imediat cu apă din abundenţă şi consultaţi un medic imediat. În această situaţie, in timp util . Dacă lucraţi cu baterii de multe ori, ar trebui să aveţi o soluţie uşoară de bicarbonat de sodiu si apa pe o parte şi clătiţi cu asta. Bicarbonat de sodiu va neutraliza acidul şi pentru a minimiza daunele. Amintiţi-vă: este mult mai important să clătiţi imediat.  Acid sulfuric se va mânca prin îmbrăcăminte, astfel încât este recomandabil să se poarte haine vechi atunci când manipulaţi bateriile. De asemenea, este recomandabil să se poarte ochelari de protecţie şi mănuşi . Când bateria se încarca,  va emite gaze de hidrogen, prin urmare, este extrem de important sa nu apropiati foc deschis sau scantei aproape de  baterie.
Deoarece bateriile emit gaze de hidrogen în timpul încărcării, în cazul bateria nu poate fi complet sigilat. Cu ani în urmă a existat un plafon de aerisire pentru fiecare celulă şi am avut pentru a reface celulele atunci când electrolit evaporat. Baterii de astăzi  au orificii mici pe partea laterală a bateriei; gazele emise trebuie să treacă prin deflectoarele pentru a se elimina. În timpul acestui proces se condensează lichide şi cade înapoi la partea de jos a bateriei. Nu e nici o nevoie de a reface sau pentru a adăuga apă în acest tip de baterie. Bateriile de azi sunt evaluat în amperi . Aceasta reprezintă curentul care bateria o poate produce de 30 de secunde de la0 grade înainte de tensiunea bateriei va  scadea sub 7,2 volţi. O baterie medie de astăzi va avea  CCA (amperi la rececranking) de 500. Multe mărci şi modele diferite de masini disponibile în prezent, bateriile vor fi in de multe dimensiunidiferite, dar toate dimensiunile ACC-urile .  Durata de garanţie nu este indicativ de rezistenţă a bateriei. 
Cablurile bateriei sunt mari in diametru, sârmă multistrandedamperi) necesare pentru a ajuta cu motoru la pornire. 
Ingrijire si inspecţie periodică şi de curăţare pentru a asigura si rămâne în stare bună de funcţionare. Verificaţi bateria pentru a vedea că este curata . Urme de  coroziune  în jurul bateriei. conţin acid sulfuric coroziv, care mănâncă din metal,  bornele bateriei, capete de cablu şi piese de baterii. Pentru a curăţa si indeparta  coroziunea, se foloseste un amestec de bicarbonat de sodiu şi apă, şi se spală toate piesele metalice din jurul bateriei,  Clătiţi cu apă. Scoateţi cablurile de la baterie acumulator (cablul negativ primul), cu o perie de sârmă in interiorul capătul cablului şi  baterie. Reinstalaţi cablurile (sfârşind cu cel negativ).

Post a Comment

0 Comments