Legende interesante despre emblemele auto.

Emblemele majoritatii masinilor au fost create cu zeci de ani in urma, in cele mai multe cazuri chiar de catre fondatorii companiei auto si au dat nastere la povesti si legende interesante.  

 Rolls-Royce cu statueta de pe capota “ Spirit of Ecstasy”.



Povestea din jurul emblemei Rolls-Royce spune ca cei doi fondatori ai companiei, Sir Henry Royce si Charles Stewart Rolls, au vopsit initial in rosu cele doua litere R care reprezinta initialele numelor lor de familie. Legenda spune ca mai tarziu culoarea literelor a fost schimbata in negru in memoria lui Sir Henry Royce care a murit in 1933. In realitate, a fost ales negrul doar pentru simplul fapt ca se potrivea mult mai bine unei masini de lux.


Mult mai interesanta este povestea celuilalt simbol al Rolls Royce, statueta de pe capota, “ Spirit of Ecstasy”. Statueta este facuta dupa chipul secretarei unui celebru aristocrat britanic, John Montagu. Intre acesta si secretara Eleanor Thornton a existat o poveste de dragoste, tinuta secret, si care a avut un finalul nefericit, avand in vedere ca femeia a disparut in apele Marii Mediterane, dupa ce vasul cu care cei doi amanti calatoreau a fost lovit de o torpila germana.


Mercedes-Benz


Emblema "stea in trei colturi Merceds-Benz" simbolizeaza capacitatea motorelor companiei de a fi folosite pe pamant, in aer si pe apa. Fondatorul companiei o avea de mult timp in cap avand in vedere ca o desena pe scrisori inainte de a forma compania.

BMW

Cel mai comun si raspandit mit este legat de logo-ul BMW. Generatii intregi au crezut ca emblema reprezinta o elice de avion pe fundalul cerului, explicatia fiind ca BMW a fost la origini producator de motoare de avion. Mitul a fost spulberat de Dave Buchko, purtator de cuvant al BMW pentru SUA, care precizeaza ca albastrul si albul de pe sigla sunt, de fapt, culorile steagului bavarez si nimic mai mult.

Audi


In 1909, August Horch infiinteaza o companie auto in Zwickau, Germania, dar numele si-l folosise deja intr-o companie pe care o fondase anterior.  Asa ca a numit-o Audi. Cercurile au aparut in 1932 atunci cand Audi a fuzionat cu alte trei companii auto - DKW, Wanderer si Horch (prima firma fondata de August Horch).




Cele patru inele care alcătuiesc sigla Audi reprezintă cele patru companii dinconsorţiul Auto-Union din 1932. Acestea erau DKW, Horch, Wanderer şi Audi. Dupărăzboi, numele Audi (care în latină înseamnă „a auzi") a dispărut, însă în 1965 şi-afăcut din nou apariţia, folosind ca logo cele patru inele. Numele Audi este totodatăvarianta latinizată a lui Horch, care în germană înseamnă tot „a auzi".

ALFA ROMEO


Crucea roşie şi şarpele care decorează sigla Alfa Romeo reprezintă emblema oraşuluide reşedinţă a mărcii - Milano, crucea amintind de Cruciade. Figurina care estemîncată de şarpe reprezintă un sarazin


Dar uitati-va mai atent la sigla. De ce apare un sarpe care mananca un omulet ingrozit? Eu sunt un om, nu un sarpe-dragon urias. Deci faptul ca un sarpe mananca o persoana este tulburator deoarece tind sa ma identific cu acea persoana si nu cu uriasul sarpe incoronat. Examinand istoria siglei, cele vechi infatisau tipul intr-un mod mai impresionant.




Explicatia oficiala este ca Romano Cattaneo a fost insarcinat sa realizeze o insigna pentru noua companie in 1910. In timp ce astepta trenul la Piazza Castello din Milano, a fost inspirat de stema familiei Visconti de pe o poarta. Prezenta un „biscione”, un sarpe mancand un copil. Infricosa populatia locala in prima parte a secolului V. Se spunea ca omul mancat e un Maur, in timpul Cruciadelor.

VOLKSWAGEN


Povestea siglei Volkswagen este simplă. Aceasta conţine literele V şi W: „volks"înseamnă "a poporului", iar "wagen" – "maşină".

Volvo



Volvo înseamnă "eu merg" în latină, iar cercul mărginit de o săgeată este semnulconvenţional pentru fier – bogăţia cea mai cunoscută a Suediei. Cercul şi săgeatareprezintă scutul şi săgeata lui Marte, la rîndul lor simboluri pentru fier

Subaru



Inspiratia pentru numele si emblema Subaru vine de la denumirea japoneza a unui grup de stele din Constelatia Taurului. Sase dintre aceste stele sunt vizibile cu ochil liber si pentru producatorul auto japonez simbolizeaza cele 6 companii care s-au asociat pentru a forma grupul Fuji Heavy Industries, compania-mama a Subaru.

Hyundai



in coreeana, cuvantul Hyundai inseamna “modern” iar logo-ul “H” reprezinta doi oameni, producatorul si cumparatorul, care isi dau mana.


Porsche


In cazul masinii sport germane, povestea spune ca emblema a aparut in urma unui desen facut pe un servetel intr-un restaurant din New York, in anul 1951, de catre Ferry Porsche.
Emblema Porsche este în mare parte identică cu cea a oraşului Stuttgart, construit pelocul unei ferme de armăsari – de unde şi calul de pe siglă. Coarnele de cerb şidungile roş-negre provin de la steagul Regatului Wurtemberg (actualmente landulBaden-Wurtemberg).

Lamborghini




Designul emblemei Lamborghini a fost facut de fondatorul companiei, Ferrucio Lamborghini. Taurul reprezinta semnul zodiei lui. Legenda spune ca au fost folosite culorile negru si galben pentru a-l enerva pe concurentul Enzo Ferrari.
Logo-ul Lamborghini este simplu de descifrat: este vorba de un taur dezlănţuit.Ferruccio Lamborghini iubea coridele. Acest lucru reiese nu numai din logo, ci şi dinnumele purtate de automobilele Lamborghini de-a lungul timpului. Aproape toate au purtat numele unor tauri celebri sau ale unor rase nobile de tauri.


Cadillac


Simbolul Cadillac este, de fapt, un insemn militar stilizat, purtat de comandantul din armata franceza Antoine de la Mothe Cadillac, care a fondat Detroit in 1701.



Chevrolet


Cea mai ciudata sursa de inspiratie o regasim la emblema Chevrolet.Fondatorul companiei, Louis Chevrolet, a spus ca logo-ul a fost inspirat de desenul unui tapet dintr-o camera de hotel din Paris, in care a stat in anul 1908.

Ferrari



Calutul cabrat de la Ferrari a aparut prima data pe avioanele de vanatoare pilotate de Francesco Baracca, erou in Primul Razboi Mondial. In 1923, Enzo Ferrari i-a intalnit la o cursa pe parintii lui Francesco, care au sugerat ca echipa Ferrari sa foloseasca simbolul pentru masinile de curse, in onoarea fiului lor care murise in lupta. Enzo s-a conformat si a preluat desenul.

A fost adaugat fundalul galben, culoarea orasului Modena - orasul natal al lui Enzo Ferrari.

Toyota


In 1936, fondatorul constructorului auto japonez, Kiichiro Toyoda a organizat un concurs pentru a alege numele marcii si logo. Peste 20.000 de sugestii au fost primite si analizate. A fost ales numele Toyota pentru ca este usor de pronuntat si are legatura si cu numele fondatorului. Emblema a fost aleasa pentru ca exprima dinamism, miscare si viteza.

Maserati



In cazul producatorului Italian inspiratia pentru emblema a venit de la statuia lui Neptun din central orasului Bolonia, acolo unde isi avea compania sediul la inceputuri. Asa a fost ales tridentul pe care il tine in mana zeul mitologic al marilor.
La fel ca în cazul Alfa Romeo, sigla Maserati reprezintă oraşul de reşedinţă al mărcii.Tridentul este simbolul tradiţional al oraşului Bologna, locul unde se construiauînainte automobilele Maserati.

Lotus


Literele îngemănate din partea de sus a siglei sînt iniţialele fondatorului Lotus,Anthony Colin Bruce Chapman. Nu se ştie de ce a ales numele Lotus pentrucompania sa. Fondul verde este celebra nuanţă British Racing Green, purtată demaşinile de curse britanice, iar fondul galben simbolizează zilele însorite pe careChapman le dorea pentru compania sa.

Mazda


Logo-ul Mazda a fost realizat de Rei Yoshimara, un renumit creator de imagine pentrucorporaţii, V-ul reprezentînd o pereche de aripi întinse. Pentru Mazda, acesteasimbolizează "creativitatea, simţul misiunii, delicateţea şi flexibilitatea caracteristicemărcii".

Mitsubishi



Cele trei diamante (sau trei romburi) ale siglei Mitsubishi reprezintă elicea unui vapor,amintind de activitatea de început a constructorului nipon


Peugeot



Leul de pe sigla Peugeot provine de la emblema oraşului Belfort, loc unde a fostconstruit unul dintre primele modele Peugeot. Autorul emblemei oraşului, Bartholdi,


Renault



Rombul Renault a fost la început doar o emblemă amplasată pe capotă. În spatele ei seafla claxonul, iar din 1922 centrul siglei a fost tăiat, pentru a permite sunetului să pătrundă. A început cu o formă circulară şi a devenit romb în 1924.


Ford


Harold Wills, mîna dreaptă a lui Henry Ford, cîştigase bani în tinereţe tipărind cărţi devizită, iar cînd Henry se afla în căutarea un logo pentru marca lui de automobile în1903, Wills s-a pus pe treabă. Tipul de literă de pe sigla Ford este acelaşi folosit deWills pe cărţile de vizită. Ovalul a apărut în 1912, iar fondul albastru în 1927, o datăcu lansarea lui Model A.




Citroen



Simbolul ales de Andre Citroen pentru automobilele sale provine de la activitatea deînceput a acestuia în industria auto. Citroen a început prin a construi roţi detransmisie, cele două V-uri răsturnate reprezentînd "dinţii" de pe roţile respective.



Post a Comment

1 Comments

Anonymous said…
Interesant!